Syngenta Fethiye Agritech Tarım Fuarı’ndaydı

haber

Türkiye sebze üretimine önemli bir katkı sağlayan, standart ve salkım domates olmak üzere, ihracata ve iç piyasaya yüksek oranda katkıda bulunan Muğla’nın Fethiye ilçesinde 20-23 Nisan 2016 tarihlerinde altıncısı düzenlenen Agri-Tech Tarım Fuarı’na SYNGENTA Türkiye,  bu yıl ikinci kez katılım sağlamıştır.

Syngenta Türkiye, başta üreticiler, ihracatçı tüccarlar, fide üretim tesisleri sahipleri ve bayiler olmak üzere geniş bir katılımın olduğu fuarda, bölgede lider olduğu mevcut ürünlerinin yanında yeni çeşitlerini ve entegre bitki koruma çözümlerini de katılımcılara ve pazara tanıtma fırsatı yakalamıştır.

Syngenta Akdeniz Bölge ekibi ve Ticari Pazarlama ekibi liderliğinde temsil edilen fuar organizasyonunda Syngenta standında bölgenin yerel, idari ve mülki amirlerinin dışında çok fazla sayıda iş ortağı ağırlanmıştır. Syngenta, bölgede lider olan baharlık çeşidi DAYLOS ve bölgede lider salkım çeşitleri ARGYL ve İKRAM, iri standart domates çeşidi TORRY ve beef çeşidi VİTELLİO, yeni pembe çeşidi MAMSTON çeşitlerinin yanı sıra, bu yıl lansmanı yapılan erken güz dönemine konumlandırılan CORVETTE domates çeşidiyle birlikte portföyündeki domates anaçları ARAZİ, BUFFON ve ARMSTRONG’un tanıtımlarını başarıyla gerçekleştirmiştir.

Syngenta, entegre bitki koruma çözümlerinden toprak kökenli hastalıklara karşı DYNASTY® ve MAXIM XL® ,  tuta ve beyaz sinek mücadelesi için DURIVO® ve VOLIAM TARGO ®, mildiyö hastalıklarına karşı RIDOMIL GOLD EXTRA® ve RIDOMIL GOLD MZ® , kurşuni küf hastalıklarına karşı SWITCH 62.5 WG®, bakteri problemlerine karşı ZZ-CUPROCOL®, nematod problemlerine karşı TERVIGO™  ve bitki beslemede ise ISABION ürünlerinde detaylı teknik faydalaro uzman ekibi ile gerçekleştirmiştir.


Syngenta Akdeniz Bölge Müdürü Tahir Sargın “Bölge olarak domates üretiminde hem yurtiçi hem yurtdışı piyasalarına önemli miktarda ürünler gönderiliyor. Rusya, domates konusunda en önemli pazarımızdı. Yılın ilk 3 ayına bakacak olursak; yapılan ihracat, resmi rakamlara göre sıfır (0). Ancak çevre ülkelere yapılan ihracat ile geçen yıl Rusya’ya yaptığımız toplam ihracat tutarına parasal değer olarak ulaşıldığını ve hacim olarak baktığımızda bu oranının daha yüksek olduğunu görüyoruz. Rusya gibi stratejik önemi son derece yüksek olan bir ana pazarın kaybolması, diğer alternatif ülkeler üzerine eğilmemize neden oluyor. Bu noktada Syngenta olarak gerek sebzede sunulan geniş ürün portföyü gerekse eş zamanlı sunulan entegre bitki koruma çözümleri ile tüm iş ortaklarımıza fayda sağladığımızı düşünüyoruz. Bu lokal fuar organizasyonu ile bölgedeki en önemli üreticilerimiz ve iş ortaklarımızla aynı platformda buluşmaktan çok mutluyuz” diyerek yorumlarını aktarmıştır.