Syngenta Marmara Bölgesi’ndeki Ayçiçeği İş Ortakları ile Çorlu’da Buluştu

haber

Syngenta Ticari Pazarlama ve Marmara Bölge Satış Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen büyük bir organizasyonla ayçiçeği iş ortakları 23.12.2015’de Çorlu’da buluştu. Yaklaşık 225 kişinin katıldığı Marmara Bölge Satış ekibi, Teknik Departman ve Ticari Pazarlama ekibi liderliğinde organize edilen toplantıda, Syngenta’nın ayçiçek ve bitki koruma ürünleriyle ilgili en önemli iş ortakları olan Trakya bölgesinden bayiler yer aldı. Syngenta yeni ayçiçeği lansman çeşitlerinden SY GİBRALTAR, SY BARBATİ ve SY BENTO’nun tanıtımın öncelikli olduğu toplantının ardından tüm iş ortaklarının fikir paylaşımlarının devam ettiği gala yemeğine geçildi.

Syngenta Ticari Pazarlama ve Marmara Bölge Satış Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen büyük bir organizasyonla ayçiçeği iş ortakları 23.12.2015’de Çorlu’da buluştu. Yaklaşık 225 kişinin katıldığı Marmara Bölge Satış ekibi, Teknik Departman ve Ticari Pazarlama ekibi liderliğinde organize edilen toplantıda, Syngenta’nın ayçiçek ve bitki koruma ürünleriyle ilgili en önemli iş ortakları olan Trakya bölgesinden bayiler yer aldı. Syngenta yeni ayçiçeği lansman çeşitlerinden SY GİBRALTAR, SY BARBATİ ve SY BENTO’nun tanıtımın öncelikli olduğu toplantının ardından tüm iş ortaklarının fikir paylaşımlarının devam ettiği gala yemeğine geçildi.

Toplantının açılış konuşması Syngenta Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Dobooğlu ve Türkiye Satış Müdürü Murat Mert tarafından gerçekleştirilirken, firma olarak hedef ve amaçlarını, günümüz tarımının yaşadığı sorunlar ve Syngenta’nın bu sorunlar için sunduğu çözümler katılımcılarla paylaşıldı.

Ayçiçekle ilgili detaylı teknik sunumlar tarla bitkileri Teknik Uzmanı Bülent Dinç tarafından yapıldı. Konuşmasında, 2015 yılının bir önceki üretim yılından daha kurak geçtiğini, ayçiçek yağ oranları ve verimlerinin ortalama bir grafik izlediğini belirterek, 2015 ayçiçek fiyatlarındaki artışın üreticinin yüzünü güldürdüğünü aktardı ve bu durumun getirisi olarak 2016 yılında ayçiçek üretim alanlarında yaklaşık % 5 artış beklentisi olduğunu paylaştı. Dinç bilgilendirmesine şu şekilde devam etti, “Çeyrek asırı aşkın süredir Bitki Koruma ve Tohum sektöründe faaliyet gösteren Syngenta, dünyada ilk IMI (Clearfield) grubu ayçiçeği denemelerini Türkiye’de yapmış ve ilk kez Türk çiftçisiyle tanıştırmıştır. Yabancı ot problemi yaşanan kuvvetli topraklarda IMI (Clearfield) grubu ayçiçekler ile verim artışları sağlamıştır. Bunun sonucunda Syngenta ile üreticilerimiz arasında uzun yıllardır çok güçlü bir bağ bulunmaktadır. Büyük yatırımlarla AR&GE çalışmalarımız ayçiçek konusunda pazarı uzmanlaştırmış ve üreticimize daha yüksek verim ve yağ oranları ile kazanç artırımı sağlamıştır.”

Syngenta Türkiye Satış Müdürü Murat Mert ise ayçiçeği için önemli bir buluşma platformu oluşturan bu toplantıda açıklamalarına şu şekilde devam etti: “2016 yılına geldiğimizde Syngenta ayçiçek portföyünde bulunan SANAY MR, BOSFORA, COLOMBİ ve SY NAPOLİ çeşitlerinin yanında, zor toprak ve hava koşullarında üreticimize daha yüksek kazanç sağlayacak farklı segmentlerde yeni geliştirilen SY GİBRALTAR, SY BARBATİ (IMI), SY BENTO (IMI) çeşitlerini pazara sunacağız. SY GİBRALTAR ile dayanıklı (orobanj) segmentte, SY BARBATİ ve SY BENTO ile IMI (Clearfield) segmentindeki üreticimize, hassas çalışmalar sonucunda hastalık dayanımları maksimum seviyede tutarak, en yüksek kazancı sağlamayı hedefledik. Bunun için çeşitlerimizi tercih edecek üreticilerimize, 2016 yılında pazara sunacağımız yeni çeşitleri tanıtmak adına 2015 yılı içinde hepinizin bildiği gibi birçok tanıtım platformu oluşturduk. Her yıl düzenlenen Tekirdağ–Karaevli fuarında deneme parsellerinde, çeşitlerimizin güçlü yeşil aksamını ve mükemmel tabla yapısını, Edirne - Kırklareli ve Tekirdağ’da gerçekleştirdiğimiz birçok hasat tarla gününde yüksek verim ve yağ oranlarını, aynı şekilde bölgesel olarak yapılan çiftçi eğitim toplantıları ile tarla günlerindeki sonuçlarımızı paylaştık. Bizi tercih edecek üreticilerin alacakları sonuçlar karşısında çok mutlu olacağını belirterek, 2016 Ayçiçek üretim yılının bol bereketli bir yıl olması dileğiyle konuşmasını sonlandırdı.”