You are here

Syngenta Hasköy Salad Day

haber
18.05.2016

Syngenta Türkiye'nin gelenekselleştirdiği, birincisi Mayıs 2014’de Beypazarı’nda gerçekleşen Salad Day organizasyonu bu yıl marul ve ıspanak tohum çeşitlerinin deneme parsellerinin kurulduğu İzmir Hasköy’de  kapsamlı bir katılım ile 4-5 Mayıs tarihlerinde gerçekleşmiştir.

İzmir Bayındır’da gerçekleşen ‘’Syngenta Hasköy Salad Day”  tarla gününü ziyaret edenlerin %40’nı çiftçiler, %60’sini bayi, distribütör ve toptancılar; ve geri kalanını halci, komisyoncu ve süpermarket tedarikçileri, Tarım İl-ilçe Müdürlükleri ve kooperatif temsilcileri, sanayiciler, entegre üreticiler ve fideciler oluşturmuş böylelikle amaçlamış olduğu hedef kitleye ulaşmış ve yeni ürünlerini başarı  ile tanıtmıştır.

Tarla gününde 15 dekar alanda Syngenta’nın 45 marul ve 25 ıspanak çeşidi katılımcılara tanıtılmış, entegre bitki koruma çözümlerindeki Syngenta deneyimi paylaşılmıştır. Marul çeşitlerinden Cospirina, Presidential, Celestial, Kavalo, Ice Castle, Icebazaar, Ice Palace, Ice Sperenza, Waimea, Symbole, Davidole ve Cherola; Ispanak çeşitlerinden ise El Rancho, El Real, Savrun, El Salvatore, Odysseus, El Tajin, SP 963, SP 964, SP 966 ve SP 967 tüm katılımcılardan beğeni toplamıştır. Yalancı Mildiyö’ye (Mavi Küf) (Peronospora spinaciae) karşı etkili olan REVUS ve Pamuk yaprak biti (Aphis gossypii) ‘ne karşı ACTARA 240 SC kullanımı ve verime katkıları da yerinde gösterilmiştir. 

Güneydoğu Avrupa'dan sorumlu Sebze Marul ve Ispanak Portföy Müdürü Tolga Tabur açıklamasında "Syngenta olarak çiftçilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için süregelen çalışmalarımızın sonuçlarını sunarak başarıya ve sürdürülebilir endüstriyel büyümeye nasıl katkıda bulunabileceğimizi göstermeye çalıştık. Salad Day organizasyonuyla sektör temsilcileri, entegre üreticiler, sanayi temsilcileri, perakendeciler ve üreticileri aynı platformda toplamayı başardık. Kurulmuş olan denemelerin karar vericilere gösterilmesi üretici, etkileyici ve satış kanalı ilişkilerinin de güçlendirilmesine yardımcı oldu" demiştir. 

Syngenta Açık Saha Sebze Kampanya Müdürü Cevat Kurtağa, portföy yönetim uzmanlığından faydalanarak ürün deneyimlerini hedef üretici, etkileyici ve satış kanalına ulaştırıp pazara yeni Syngenta çeşitlerini tanıştırarak Avrupa ile eş zamanlı yenilikler getirmeyi hedeflemekte olduklarını iletmiştir. Kurtağa sözlerine "Syngenta Hasköy Salad Day organizasyonun temel amacı yenilikçi çözümlerin sunulması,üreticilerin sorunlarına uygun çözümler üretmek, mevcut ürün portföyümüzü  güçlendirip entegre öneriler geliştirerek, çiftçilerimize, tüketici isteklerini karşılayan ürünlerin tanıtımını yapmaktır" şeklinde devam etmiştir.

Syngenta Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Dobooğlu ise bugün olduğu gibi gelecekte de Türkiye geneli demonstrasyonlar aracılığıyla  yeni ürünlerin Türk üreticisine sunulmasına  devam edeceğini ve Syngenta’nın entegre çözümler konusunda geçmişten bugüne süregelen deneyimlerinin tüm değer zincirine tek tek aktarılacağı mesajını vermiştir.